AktualnościPraca pedagogicznaSpotkaniaZainspiruj się

Gra edukacyjna „Robak” – szkolenie

Zapraszamy nauczycieli, bibliotekarzy i animatorów kultury oraz wszystkich zainteresowanych do wzięcia udziału w szkoleniu „Robak” – planszowa gra edukacyjna na podstawie „Pana Tadeusza” Adama Mickiewicza.

Szkolenie przeprowadzi pani Iwona Haberny – założycielka Agencji Promocyjnej OKO, działającej od 2000 roku w Krakowie. Prezeska fundacji Bookowy Dom. Laureatka nagrody Książka Roku IBBY w kategorii Upowszechnianie Czytelnictwa. Specjalizuje się w organizacji i promocji wydarzeń kulturalnych w Krakowie i na terenie całej Polski. Jej specjalnością są przedsięwzięcia wymagające oryginalnych pomysłów, niestandardowego podejścia oraz kreatywnego wykorzystania gier, mediów tradycyjnych i elektronicznych.

Kooperacyjna gra planszowa „Robak” dla 2–4 graczy, pozwala we własny sposób rozegrać tajną misję księdza Robaka. Grający będą konstruować subtelne intrygi, by doprowadzić do zgody między kłótliwymi mieszkańcami Soplicowa i w ten sposób urzeczywistnić trzy zamiary Bernardyna: przygotowanie powstania na Litwie przed przybyciem wojsk Napoleona, pojednanie zwaśnionych rodzin Sopliców i Horeszków oraz zabezpieczenie przyszłości pana Tadeusza i doprowadzenie do jego ślubu z Zosią.

Z grą połączona jest (poprzez kody QR na rewersach kart) internetowa platforma wiedzy na temat poematu: www.pantadeusz.promocjaksiazki.pl. Znajdują się na niej atrakcyjnie podane i dostępne „za jednym kliknięciem” informacje na temat postaci występujących w utworze, wiadomości historycznoliterackie oraz materiały, które umożliwiają krytyczna analizę utworu. Nauczyciele mogą pobrać z platformy scenariusze interesujących lekcji.

Projekt realizowany jest, w ramach programu Promocji Czytelnictwa Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego, przez Agencję Promocyjną OKO.

Przedsięwzięcie odbywa się we współpracy z Muzeum Pana Tadeusza Oddziałem Zakładu Narodowego im. Ossolińskich, pod patronatem Wydziału Polonistyki Uniwersytetu Jagiellońskiego. W stworzenie gry i platformy wiedzy zaangażowali się merytorycznie: dr hab. Paweł Bukowiec prof. UJ (autor tekstów na platformę wiedzy) i dr hab. Tomasz Majkowski prof. UJ (opieka merytoryczna i groznawcza). Od strony metodycznej nadzór nad projektem sprawowała Biserka Cejović, która jest także autorką udostępnionych scenariuszy lekcji. Mechanikę gry opracował Wojciech Rzadek. Autorką ilustracji jest Anna Pałosz, której opracowanie graficzne gry karcianej „Świteź” (stworzonej przez ten sam zespół) zdobyło prestiżową nagrodę „Projekt Roku 2022”, przyznawaną przez Stowarzyszenie Twórców Grafiki Użytkowej.

Platforma wiedzy jest dostępna bez ograniczeń pod adresem:

www.pantadeusz.promocjaksiazki.pl

Odbiorcy gry:

Młodzież 7-8 klasy szkoły podstawowej i 1–2 klasy szkół średnich (wiek 14–18 lat) oraz ich nauczyciele. Z efektów projektu można korzystać niezależnie od typu szkoły, w której dana osoba się uczy/pracuje.

Cel:

Wzbudzenie zainteresowania utworem wśród młodych ludzi i dostarczenie nauczycielom nowego narzędzia edukacyjnego.

Organizatorami szkolenia są Pedagogiczna Biblioteka Wojewódzka im. KEN w Lublinie oraz Towarzystwo Nauczycieli Bibliotekarzy Szkół Polskich Oddział w Lublinie.

 

Link do formularza zapisów:

https://forms.gle/cZgvsfL36rBXUhbk8